bercuti ke melaka

Mengikut google maps jarak antara Perak ke Melaka adalah lebih kurang 5 jam tempoh perjalanan. Dapatkan foto anti mainstream di muzium ini untuk perjalanan liburan semakin tak terlupakan selama di Melaka Malaysia.

Tempat Menarik Di Melaka Yang Anda Boleh Datang Bercuti

Salah satu tempat percutian yang menarik di Melaka untuk kanak-kanak dengan aktiviti bergambar yaitu Magic Art 3D Museum.

. Pada pukul 8 pagi kami sekeluarga menaiki kereta bapa dan. Saya dan adik saya bangun awal pada hari itu kerana kami hendak menyediakan pakaian dan membantu ibu menhidangkan sarapan untuk sekeluarga. Macam biasalah bila awal pagi macam ni memang kena bersedialah untuk memandu secara bergilir.

Memang macam-macam tarikan yang ada di Melaka yang cukup family friendly. Alamat Waktu Operasi Harga Tiket. Dibawah adalah senarai Tempat Menarik di Melaka yang saya sarankan wajib dilawati sekiranya dah sampai Melaka.

49 Tempat Makan Menarik Di Melaka 2020 Di sini anda sekeluarga perlu melalui pelbagai cabaran untuk menyelamatkan diri daripada penjahat yang digelar Shaman menerusi teknologi interaktif 7D sepanjang pelayaran di Seven Seas. Melancong ke Melaka akan ada banyak tempat bercuti yang best dan menarik untuk dilawati saat akhir pekan. Sebenarnya beberapa kali isteri ajak bercuti ke Melaka tetapi sentiasa Mat Drat elak.

Ini adalah vlog percutian aku ke melakakat situ aku naik boatminum coconut shake dan banyak lagi part2 akan aku upload dalam masa terdekataku taknk hantar s. BERCUTI KE MELAKA Penulis. Perjalanan dari TBS ke Melaka Sentral lebih kurang 2 jam.

Bercuti ke kebanyakan tempat menarik di melaka seolah olah kembali pada zaman kegemilangan negeri melaka yang terkenal dengan pelbagai tarikan pelancongan bersejarah yang diiktiraf dunia. Ini adalah sambungan part 2 untuk vlog percutian ke melaka tq kepada yg dah support ilham doa kan supaya ilham dapat buat content yg lebih menarik lagi lepas. Jem di Bandar Hilir Melaka jem di.

Nak tahu lebih lanjut Mari kami berikan sedikit. Jadi mari kami kongsikan satu tempat yang perlu anda kunjungi ketika bercuti ke Melaka bersama keluarga iaitu Zoo Melaka. Yuri Chong Yi Xuen Ng Yi Xin Janice Liew Pada cuti sekolah yang lalu keluarga saya bercadang bercuti ke Melaka.

About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators. Sempena sekolah dah nak mula 2272020 ni kami sekeluarga ambil masa yang masih berbaki lg beberapa hari ni untuk bercuti ke MelakaCikNis bagi 5 kt tem. Muzium Kapal Selam Coconut Shake Original Klebang Dataran 1 Malaysia Klebang Melaka Upside Down House Australia Village atau Masbro Village Muzium Kapal Selam Di Meaka The Shore Sky Tower The Pirate Adventure Melaka.

Family Vacation againSo here kami ke Melaka. Buat pengetahuan anda Zoo Melaka ini bukan sekadar taman haiwan. Harga tiket bergantung kepada bas.

Kubu tentera ini dibina dengan menggunakan kira-kira 400 orang hamba kepunyaan raja Melaka yang ditawan dan menggunakan bahan binaan hasil dari batu-batu masjid dan batu kubur yang dibongkar. Masa saya dapat dulu kalau tak silap bawah RM10 sehala sebab ada promosi. Sha sekeluarga bertolak dari Perak pada pukul 400 pagi menuju ke lebuh raya.

Untuk bercuti ke Melaka dengan bas tak susah pun sebab banyak syarikat bas yang menawarkan route ke Melaka. Jadi jangan galak sangatlah masa datang sini yer. Ia terletak berdekatan dengan Muzium Istana Kesultanan Melaka.

Saya berharap agar bapa saya akan membawa saya dan keluarga untuk mengunjungi tempat tempat bersejarah yang lain pula pada cuti persekolahan yang akan datang. Bukan apa serik beberapa tahun dahulu terpaksa menempuh kesesakan yang agak teruk semasa bercuti ke Melaka. 3 hari 2 malam di Charming Villa MelakaBiasa keluarga besar mesti pilih tempat besar.

Boleh dikatakan tiap jam ada. Bukan apa kita kena saling menjaga keselamatan perjalanan.

Murah Dan Berhampiran Dengan Kawasan Pelancongan Jom Stay Kat Resort Kolam Renang Depan Bilik Di Melaka Ni Port Cuti

Masbro Village Melaka Penginapan Menarik Di Melaka Tempat Menarik

Chalet Depan Pantai Best Di Melaka Boleh Mandi Laut Dan Buat Aktiviti Pantai Hanya Kat Depan Chalet Je Port Cuti

13 Resort Di Melaka Yang Menarik Untuk Percutian Keluarga Istimewa

Tempat Menarik Di Melaka 2021 Best Jalan Jalan Sampai Malam

Tempat Menarik Di Melaka Yang Terkini 2022 Paling Best

Terkini Tempat Menarik Di Melaka 2022 Yg Best Wajib Lawat

Percutian Keluarga Saya

22 Tempat Menarik Di Melaka Taman Tema Air Tarikan Istimewa Makanan Halal Yang Best Klook Travel Blog

Senarai Penginapan Terbaik Untuk Percutian Hari Keluarga Di Melaka Durian Cheese